вторник, 3 ноември 2009 г.

ПГЕЕ "Капитан Петко войвода" отново с Национален знак за качество


Българо – френски проект „Електричество без граници” – ПГЕЕ партньор по проекта

През 2007/08 година проект „Електричество без граници” по секторната програма Коменски, съпътстваща дейност eTwinning, бе разработен от ученици от 12 клас, специалност „Електрообзавеждане на производството” от ПГЕЕ „Капитан Петко войвода”, и ученици от Политехническия лицей „Луис Арман”, Франция. Те обмениха знания за производството, разпространението и консумацията на електрическа енергия в двете страни.
През 2008/09 година в работата по проекта се включиха и ученици от специалност „Компютърна техника и технологии”. Те отговориха на въпроси, зададени от френските им приятели, свързани с консумацията и икономията на електрическа енергия.
Отличните познания по английски език на учениците от специалност „Компютърна техника и технологии” помогнаха за по – добрата комуникация между младежите от двете страни.
Те изработиха доклади и презентации за използването на вятърната и слънчевата енергия, за опазването на околната среда, както и технически речник за възобновяемите източници на енергия на френски, български и английски език.
Материалите бяха качени на страницата на проекта и публикувани в интернет пространството.
Френските учениците заедно със своите преподаватели пристигнаха в Кърджали, за да се запознаят с нашето училище и с нашите ученици. Те посетиха водещи предприятия в града, забавляваха се с българските си приятели, участваха в спортни състезания. Създадоха се приятелства за цял живот.

eTwinning е Интернет платформа за сътрудничество между училища от различни Европейски страни.
Тя подпомага училищното сътрудничество в Европа чрез използването на Информационни и Комуникационни Технологии (ИКТ), осигурявайки поддръжка, инструменти и услуги, за да улесни училищата във формирането на краткотрайни и дълготрайни партньорства във всички области и предмети.
eTwinning е дейност към Програмата „Учене през целия живот” на ЕС.

Няма коментари:

Публикуване на коментар